Zakelijke dresscode
Communicatie bestaat uit 7% verbaal en 93% non-verbaal. Naast lichaamstaal vormt uw kleding een belangrijk onderdeel van deze non-verbale communicatie, bewust of onbewust.
In een professionele context is uw uitstraling belangrijk waarbij de juiste boodschap dient te worden uitgedragen in overeenstemming met uw sector, bedrijfsfilosofie, kwaliteit van het product/dienst, status binnen een bedrijf,… U bent als het ware een visitekaartje doch met voldoende ruimte voor een persoonlijke toets.
M.a.w. de algehele stijl, de gepaste stoffen en kleuren van uw maatpak dienen te voldoen aan een bepaalde zakelijke dresscode. We spreken hierbij over drie groepen: formeel – half formeel – informeel.
Ten allen tijde dient een zakelijke outfit kwaliteit uit te stralen, stijlvol & verzorgd te zijn, nooit overdressed of met sexy look (diepe decolleté, minirok, hoge roksplit, naaldhakken e.d.).
Het is de kracht van een zakenvrouw om kracht uit te stralen met haar natuurlijke uitstraling en persoonlijkheid!